Mi is az a DOT?
A digitalizáció, az online terek konstans, egyre nagyobb mértékű használata mára elválaszthatatlanul összeforrt életünkkel. Ez alól az oktatás sem kivétel, sőt: a nemzetközi trendek, a globális információáramlás és tudásmegosztás igénye, valamint a mindennapjainkat, munka- és tanulásszervezésünket is gyökeresen átalakító pandémia egyre gyorsítják a folyamatot, a hibrid oktatás jelentette igények, követelmények adekvát választ igényelnek.
A digitális lehetőségek tárháza nem ismeretlen a Pécsi Tudományegyetem oktatói és hallgatói számára sem: mindennapjaik részévé váltak a TEAMS-előadások, a Kahoot!-tesztek, a Moodle-ben kezelt tananyagok.
A blended learning eszköztárának súlyozott használata rámutatott egy olyan digitális oktatás- és tanulástámogatási rendszer iránti igényre, mely alapvető elvárásnak tekinthető egy 21. századi európai felsőoktatási intézményben.
Ezen kihívásokra válaszul a PTE, a nagy múltú tudásközpont tíz karjának igényeihez igazítva megalkotta a Digitális Oktatás- és Tanulástámogató Központot (DOT), mely magasan képzett, kompetens segítőivel hatékony válaszokat tud adni a felsőoktatás mindennapjait is átszövő digitalizáció kérdéseire.
A DOT azért jött létre, hogy
- hatékony válaszokat kaphassunk digitális oktatással, blended learninggel kapcsolatos kérdésekre;
- egy szakértői csapat támogatásával új módszerekkel fejleszthessük, modernizálhassuk a kurzusainkat;
- a tudáshálóban korszerű módszerek, eszközök és platformok alkalmazását sajátíthassuk el, mélyíthessük jártasságunk.
A Digitális Oktatás- és Tanulástámogatás (DOT) elhivatott szakértői csapatának célja, hogy támogatást nyújtson a virtuális tér lehetőségeit kiaknázók által használt hibrid oktatási eszközök finomhangolásában, azok hatékony kezelésében, a blended learning jegyében készített és átadott tananyag minél magasabb szintre emelésében. A DOT épp úgy szól a digitális eszközöket már magabiztosan kezelőkhöz, mint a bizonytalanabbakhoz, a módszertani kérdésekben eligazodó, vagy éppen válaszokat kereső kollégákhoz.