Tisztelt Oktatók!
Lelkesíti Önöket a nemzetközi oktatási együttműködés gondolata?
Szeretnének hangsúlyt fektetni oktatásukra azáltal, hogy hozzáférhetővé teszik azt a tudományáguk iránt érdeklődő európai diákok számára?
Az EDUC (European Digital UniverCity) Szövetség két olyan pályázati lehetőséget is létrehozott, amely támogatja azokat a tanárokat, akik nemzetköziesíteni kívánják kurzusaikat. Válasszon egyet!
1. Lehetőség (Scenario 1): Kurzus a GOMP program keretein belül (Gateway Online Multidisciplinary Programme)
A GOMP-program egy tanév során két kurzusból áll, két különböző egyetemen. A GOMP részét képező kurzusokat a különböző egyetemek oktatói egymástól függetlenül dolgozzák ki, ugyanakkor ezeknek kölcsönösen ki kell egészíteniük egymást, és egy előre meghatározott témára kell összpontosítaniuk.
A program lehetőséget biztosít Önnek arra, hogy partnerkapcsolatokat erősítsen vagy alakítson ki a kurzusa kapcsán, miközben egyéni, személyre szabott adminisztratív, pedagógiai, technikai és financiális támogatásban részesülhet:
- Kurzus időtartama: 2 egymást követő félév; 2024/2025/őszi tanévtől kezdődően mindkét oktató külön-külön egy-egy félévet tanít.
- Kurzus nyelvi szintje: Angol (B2 szint).
- Témák: Európai kérdések vagy bevezetés új tudományágakba (például: digitalizáció, fenntartható fejlődés, stratégiai kihívások Európában). A jelentkezéshez szükséges kurzust Ön választhatja ki, de a kurzus témájának illeszkednie kell a fent említett témákhoz (európai kérdések vagy bevezetés új tudományágakba).
- Kurzusformátum: online (vegyes - szinkron és aszinkron).
- Munkamennyiség: 60-75 óra (2-3 ECTS) - Kapacitás: legalább 40 hallgató (5 hallgató Szövetségi egyetemenként)
- Célcsoport: Bármely EDUC egyetem aktív, beiratkozott hallgatója.
- Előfeltételek: Nincs előfeltétel az angol nyelv B2 szintű ismeretén kívül.
2. Lehetőség (Scenario 2): Együttműködésen alapuló online kurzusok
Az együttműködésen alapuló online kurzusok olyan közös kurzusok, amelyeket az EDUC Szövetség legalább két vagy több egyetemének oktatói hoznak létre az egyes intézmények kurzuskínálatának részeként. A cél az, hogy a tanárok közösen dolgozzanak ki virtuális tanítási és csereprogramokat. Ezek számos különböző formában valósulhatnak meg, úgymint COIL (Collaborative Online International Learning) formátumok, szinkron vagy aszinkron távoktatás, online erőforrások, virtuális valóság vagy akár előadássorozatok.
A program lehetőséget biztosít Önnek arra, hogy partnerkapcsolatokat erősítsen vagy alakítson ki a kurzusa kapcsán, miközben egyéni, személyre szabott adminisztratív, pedagógiai, technikai és financiális támogatásban részesülhet:
- Nyelv: Angol vagy bármely más, az EDUC Szövetségben beszélt nyelv (spanyol, katalán, norvég, német, francia, olasz, magyar, cseh).
- Téma: szabadon választott
- Kurzusformátum: online (szinkron vagy aszinkron vagy vegyes).
- Hallgatók: a kurzuson részt vevő hallgatók a PTE-ről és az Ön oktató partnerének hallgatói
Mikor lehet jelentkezni?
A jelentkezési határidők az Ön által választott programtól függően változnak:
- Lehetőség benyújtási határideje: november 10.
- Lehetőség benyújtási határideje: a projekt beadás folyamatos. Évente 4 alkalommal elemezzük a pályázatokat. Emellett megtekintheti más partneregyetemek oktatóinak projektjeit is, és csatlakozhat azokhoz
Teendők:
- EHA kódjával és jelszavával való belépés az EDUC Moodle felületre.
- Az alábbi forms kitöltése után, jelentkezési szándékát jelezve, a PTE Központi EDUC Irodája csatlakoztatja Önt a felülethez, hogy meg tudja kezdeni a kurzusfejlesztés előkészületeit.
A csatlakoztatást követően emailben értesítjük Önt.
Támogatási formák:
- Projektmenedzsment támogatás
- Módszertani és technikai támogatás
- Akadémiai támogatás
- Adminisztratív támogatás
- Financiális támogatás (bruttó 6x150.000 Ft)
Ha bármilyen kérdése vagy kérése van, kérjük, forduljon bizalommal hozzánk az educ@pte.hu e-mail címen.
Kapcsolattartó: Szijártó Bianka, EDUC digitális oktatástámogatási koordinátor
Teacher’s Journey - FAQ
- 1. Milyen előnyre tehetek szert, ha jelentkezek a kurzusfejlesztésre az EDUC keretén belül?
-
Az EDUC Iroda segíti és támogatja a résztvevő oktatókat és a következő támogatási formákban részesülnek: módszertani, technikai, akadémiai, adminisztratív és financiális (ennek összege kurzusonként br. 6x 150.000Ft). Ezen felül az oktatók szert tehetnek olyan kollaborációkra és kapcsolatépítésre, melyek nem csak az EDUC keretei között, de hosszútávon is gyümölcsözőek lehetnek.
Az együttműködésen alapuló online kurzusok rugalmas struktúrát kínálnak, így az oktatóknak lehetőségük van kiválasztani milyen formátumban szeretnék a kurzusaikat tartani (szinkron, aszinkron, vegyes).
- 2. Mi a célja a felhívásnak?
-
A felhívás arra hivatott, hogy biztassa az oktatókat kurzusaik nemzetköziesítésére és fejlesztésére, melyet az EDUC Európai Egyetemi Szövetség több egyeteméről származó oktatók kollaborációjával valósítanak meg.
- 3. Meglévő kurzussal pályázhatok az EDUC Teacher’s Journey keretében, vagy kizárólag új projektötlettel indulhatok?
-
Természetesen van lehetőség meglévő kurzussal is pályázni, nem feltétlenül szükséges teljesen új projektötletet benyújtani. A partnerrel való kurzusfejlesztés részeként egy teljesen új közös kurzust fognak létrehozni.
- 4. Nincs partnerem, akivel kollaborálni tudnék, így is nyújthatok be projektötletet?
-
Igen, és bíztatjuk is, hogy tegye meg. A Teacher’s Journey-ben a bemutatkozó rész kitöltése után, két opció áll rendelkezésre: Az ’A’ opciónál az oktató csak projektötlettel rendelkezik és partnert keres a fejlesztéshez, a ’B’ opciónál pedig már van projektötlete és partnere is a fejlesztéshez. Az ’A’ opciónál van természetesen lehetőség a partnerkeresésre is (a felületen az oktatók fel tudják egymással venni a kapcsolatot).
- 5. Fizikai mobilitást támogat a felhívás?
-
Az EDUC célja ezzel a felhívással az olyan együttműködésen alapuló online kurzusok megvalósítása, melyekhez nem szükséges fizikai mobilitás, de mégis nemzetközi tapasztalatot biztosítanak mind az oktatóknak, mind a kurzuson majd résztvevő hallgatóknak. Így ilyen jellegű fizikai mobilitást nem tudunk támogatni.
- 6. PhD hallgató vagyok. Van lehetőségem részt venni a felhívásban?
-
Igen, viszont szükséges a témavezető tanárral együtt kurzust fejleszteni, így a PhD hallgató társfejlesztői szerepkört tölt be. Erre azért van szükség, hogy a kollaborációval fejlesztett és meghirdetett kurzus kontinuitását fenntartsuk.
- 7. A felhívásban leírt módon beléptem az EDUC Moodle felületre, illetve tagja vagyok a Teacher’s Journey-nek. Milyen további teendőim vannak?
-
Az első és legfontosabb lépés az ’I join the EDUC Community’ címet viselő csempére való kattintás és egy bemutatkozó profil létrehozása. Ezután még két csempe áll a rendelkezésre, melyek közül az egyiket szükséges kiválasztani:
’A’ opció – ’I have a project and I am looking for a partner’: Az oktató csak projektötlettel rendelkezik és partnert keres a fejlesztéshez, itt szükséges a projektötletet/kurzusötletet bemutatni a már megadott pontok szerint. Olyan mezők kitöltése szükséges, mint az oktatási célok és tartalmak, várható eredmények, kurzus nyelve, stb.
’B’ opció – ’I am ready to share my project’: Az oktatónak van már projektötlete és partnere is a fejlesztéshez. Ennél az opciónál létre kell hozni egy privát csoportot, ahol a kollaboráló oktatók közösen ki tudják tölteni a mezőket és el tudják kezdeni a kurzusfejlesztés előkészületeit.
- 8. Van egy remek projektötletem, amit szeretnék megvalósítani egyedül. Van erre lehetőségem?
-
A felhívás fő célja az oktatók kollaborációján alapuló kurzusfejlesztés és nemzetköziesítés. A Teacher’s Journey is ezt a célt szolgálja, így sajnos az egyedüli kurzusfejlesztés jelenleg nem megvalósítható.
- 9. Felvette a kapcsolatot velem az egyik kolléga a Szövetség egyik egyeteméről és szeretnénk kollaborálni az EDUC keretein belül. Mi a teendőnk?
-
Először a helyi EDUC Iroda szerinti teendők követése és csatlakozás a Teacher’s Journey felülethez. Ezek után az ’I join the EDUC Community’ csempére kattintva a bemutatkozás megvalósítása, majd pedig a feljebb leírt módon a ’B’ opciót (’I am ready to share my project’) kiválasztva megkezdődhet a közös kurzusfejlesztés.
- 10. Mi a projekt kiválasztás módja és mikortól lesznek elérhetőek a kurzusok?
-
A projekteket először a helyi szinten felállított szakértőkből álló bizottság értékeli, majd pedig szövetségi szinten kerülnek elbírálásra. Ezek után az oktatókat tájékoztatjuk és az elfogadott kurzusok legelőször a 2024/2025-ös akadémiai év őszi szemeszterében kerülnek meghirdetésre.
- 11. Milyen típusú módszertani és technikai támogatásra számíthatok a kurzusfejlesztés során?
-
Az EDUC Iroda a helyi Pedagogical Engineer csapattal a kurzus elfogadása után 6 hónapon keresztül biztosít módszertani és technikai támogatást. Első lépésként, egy igényfelmérő egyeztetés keretein belül a Pedagogical Engineer csapat egyeztet az oktatóval és a felmerülő igények alapján közösen kidolgoznak egy fejlesztési útvonalat. Nincs kötelező konzultációszám, amin az oktatóknak részt kell venni, azonban a fejlesztés gördülékennyé tétele érdekében ajánlott a rendszeres egyeztetés.
- 12. Milyen platformon zajlik a kurzusfejlesztés és később a kurzusok meghirdetése?
-
A kurzusok az EDUC Moodle felületén kerülnek meghirdetésre. A fejlesztési időszak alatt a fejlesztő oktatók kapnak egy kurzusfelületet, ahol, pályázásuktól függően, egyedül, illetve, a partnereikkel együtt is tudnak tartalmat fejleszteni. Az inkább aszinkron megoldásokat támogató EDUC Moodle mellett különböző videókonferenciás szoftverek (pl. Microsoft Teams, Zoom) segítségével zajlik a szinkron kommunikáció. Fontos megjegyezni, hogy a videókonferenciás csoportok létrehozását a vezető fejlesztő oktató(k)nak kell jelezni a helyi Pedagogical Engineer csapatnak.
- 13. Nem látom át teljesen az EDUC kurzusfejlesztés folyamatát és hogy kihez fordulhatok az egyik lépések során. Hol találok erről információt?
-
Az EDUC kurzusfejlesztés folyamata három fő szekcióra tagolható: regisztráció, kurzusfejlesztés, ismételt meghirdetések:
· a regisztráció során felmerülő kérdésekben (pl. kurzusmeghirdetési lehetőségek), Szijártó Bianka tud további információt adni;
· a kurzusfejlesztés közben felmerülő módszertani kérdésekkel kapcsolatban (pl. interaktív tananyag fejlesztése) a Pedagogical Engineer csapat tagjai Szijártó Bianka, Simon Krisztián és Tibold Ádám tudnak támogatást biztosítani;
· az ismételt meghirdetésekkel kapcsolatos teendőkről (pl. kurzuskatalógusban elérhető adatok frissítése, kurzustartalmak aktualizálása) Szijártó Bianka és Simon Krisztián tud további tájékoztatást nyújtani.