Kérjük, támogassa adója 1%-ával az egyetemet! – Adószám: 19034951-1-02 Tovább
Kérjük, támogassa adója 1%-ával az egyetemet! – Adószám: 19034951-1-02 Tovább
A képzés hozzájárulhat a közoktatásban már régóta esedékes általános iskolai napközik és tanulószobák átalakításának folyamatához új szempontokkal és az átalakításban aktívan résztvevő pedagógusok szemléletformálásával.
A 2024 szeptemberében induló képzésekkel kapcsolatos felvételi információk esetén a felvi.hu-n olvasható felvételi tájékoztató az irányadó.
Ebben az évben az alap- és osztatlan képzések esetében a bemeneti feltételek változása miatt a folyamatos tájékozódásnak különösen nagy jelentősége van, hiszen az egyetemek, főiskolák eltérő módon határozzák meg a pontszámítás egyes elemeit és azt, hogy milyen eredményekért, teljesítményért adnak intézményi pontokat.
→ A Pécsi Tudományegyetemen meghirdetett képzések listája ←
→ Felsőoktatási felvételi tájékoztató: 2024. szeptemberben induló képzések ←
A szakirányú továbbképzésre való jelentkezés szakonként eltérően történik, kérjük, ellenőrizzétek a karok oldalain.
Az élethosszig tartó tanulás egyre elterjedtebbé és szükségesebbé válásával, a munkaerőpiac gyors változásával egyre inkább a tanulás képessége válik az alkalmazkodás és sikeresség zálogává. Ez a tanulás felfogásában és segítésében egy olyan változást eredményez, ahol a hangsúly a tartalmi elemekről (hard skills; megtanulni valamit) egyre inkább a folyamatelemekre (soft skills; pl. megtanulni tanulni) tevődik át. Ezzel párhuzamosan a tanulással kapcsolatos pszichológiai és pedagógiai elméletek és gyakorlatok is változnak.
A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik járatosak a tanulás biopszichoszociális természetében és ebből a tudásukból fakadóan képesek hatékony, egyéni tanulási stratégiák és hálózatos gondolkodás kialakításában támogatni klienseiket. Élményszerű, önismereti tudás birtokában képesek átformálni a tanulással kapcsolatos attitűdöt és képesek tudományosan megalapozott, hatékony eszközökkel támogatni a tanulást.
A megszerezhető végzettség birtokában a tanulásmódszertani szakemberek életkortól (iskoláskortól időskorig), demográfiai és pszichológiai jellemzőktől függetlenül tudják segíteni klienseiket abban, hogy önállóbb és hatékonyabb tanulóvá vagy a hatékony tanulást lehetővé tévő facilitátorokká váljanak.
A képzés szükségessége
Az élethosszig tartó tanulás egyre elterjedtebbé és szükségesebbé válásával, a munkaerőpiac gyors változásával egyre inkább a tanulás képessége válik az alkalmazkodás és sikeresség zálogává. Ez a tanulás felfogásában és segítésében egy olyan változást eredményez, ahol a hangsúly a tartalmi elemekről (hard skills; megtanulni valamit) egyre inkább a folyamatelemekre (soft skills; pl. megtanulni tanulni) tevődik át. Ezzel párhuzamosan a tanulással kapcsolatos pszichológiai és pedagógiai elméletek és gyakorlatok is változnak. Újra teret hódít az az egészleges megközelítés, ahol a tanulást befolyásoló rendszerek közül a biológiai, a pszichológiai és a társas-társadalmi hatások együttesen kerülnek figyelembe vételre és az általános érvényű tudományos elméletek mellett azok személyre szabott megvalósítása is egyre nagyobb hangsúlyt kap.
A képzés által megjelenő szakemberek hatása a felsőoktatási lemorzsolódás prevenciójaként is tekinthető, mivel az alacsonyabb oktatási szinteken való intervenció eredményeképpen az egyetemeknek már jelentősen felkészültebb és a tanulással kapcsolatos hozzáállás szempontjából tudatosabb hallgatókkal lesz lehetősége foglalkozni.
A képzés hozzájárulhat a közoktatásban már régóta esedékes általános iskolai napközik és tanulószobák átalakításának folyamatához új szempontokkal és az átalakításban aktívan résztvevő pedagógusok szemléletformálásával.
A jelenlegi szakértői gyakorlat egyik kimeneteként egyre nagyobb mértékben jelen van javaslatként a tanulásmódszertani megsegítés, amely teljesülését akadályozza az ilyen irányú végzettséggel és/vagy ismeretekkel rendelkező szakemberek teljes hiánya. A képzés ezen a területen is hiánypótló ismeretanyaggal és jogosultsággal ruházza fel a végzett hallgatókat.
A képzés elvégzésével a hallgatók képessé válnak arra, hogy a közoktatási rendszer különböző helyszínein a rendszer által le nem fedett szükségletekre válaszokat ajánljanak, az egyéni tanulási folyamatokat megtámogatják, az egyéni erősségek és nehézségek feltárásával és a kompenzációs lehetőségek kialakításával közbe tudnak avatkozni.
A szakirányú továbbképzés megnevezése angol nyelven
A szakirányú továbbképzésben szerezhető szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése angol nyelven
A szakirányú továbbképzés besorolása
Képzési idő
Konzultációs gyakoriság
A SZAKMAI KOMPETENCIÁK
Tudás
Képesség
Attitűd
Autonómia és felelősség
Oktatott tárgyak
A jelentkezés határideje
2024. augusztus 15.
A szak felvételének feltétele
A felvétel módja
A képzés csak a megfelelő jelentkezői létszám (min. 12 fő) esetén indul!
10<24 fő
A képzés/szolgáltatás célcsoportja
Mindezek alapján egy újszerű szerepkör hiánya körvonalazódik, amely az alábbi színtereken tevékenykedő szakemberek számára nyújt segítséget, s így az alábbi csoportok számára lehet releváns és keresett a képzés
Olyan közoktatásban tevékenykedő tanárok, pedagógiai szakemberek, akik az alábbi diákcsoportok számára folyamatos tanulásmódszertani és szemléletformáló támogatást nyújtanak
a körülöttük dolgozó Tanárok számára képesek
a munkahelyük Iskolavezetése felé képesek
az általuk tanított diákok szülei felé képesek az
A képzés által megszerezhető tudás és képességek jelentős értéket képviselnek a Piaci szférában, így célcsoport lehetnek még mindazok, akik
A fent felsorolt igényekre válaszként egy olyan szakember típus képzése indokolt, aki
A képzés több olyan segítő szakmát végző elhivatott szakember számára nyújt egyedi lehetőséget a saját szakmai kompetenciái fejlesztésére, mint amilyenek a pedagógusok, szociális munkások, fejlesztő pedagógusok, gyógypedagógusok, közoktatási vezetők, de akár szülők számára is komoly elmélyülési lehetőséget rejthet, ha egyébként a meghatározott bemeneti feltételeknek megfelelnek.
A képzés egyben lehetőséget ad a tanári életpálya modell keretében a munkahelyen belüli karrierváltásra.
Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
7624 Pécs, Ifjúság útja 6.
képzésfelelős: Hoffmann Judit | +36 30 4845910 | hoffmannjudit12@gmail.com
szakmai operatív koordinátor: Schauermann Tamás | +36 70 3819547 | tamas@schauermann.hu
adminisztrátor: Lévai Teodóra | levai.teodora@pte.hu
H-7622 Pécs, Vasvári Pál utca. 4.
Felvételi információk: iranyapte@pte.hu
Tel.: +36-72/501-500/28085
Kollégium: kollegiumok.ehok@pte.hu
Tel.: +36-72/501 500/18562
Tanulmányi kérdések: infokti@pte.hu
Pécsi Tudományegyetem | Kancellária | Informatikai és Innovációs Igazgatóság | Portál csoport - 2021.