Otthontámogatás

Kedves Munkatársak!



Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a Magyar Államkincstár tájékoztatása alapján az Otthontámogatásról szóló 361/2025. (XI.25.) Korm. rendelet a következő napokban módosul. 

Tekintettel arra, hogy a módosítás érintheti az igénylésre rendszeresített űrlapot is, az Otthontámogatás igénylésére létrehozott online felületet a Rendelet módosításából adódó változtatások szükségszerű elvégzéséig leállítjuk. 

A felület ismételt megnyitásáról, illetőleg a már beadott vagy vázlatként mentett kérelmekkel kapcsolatos teendőkről haladéktalanul értesítjük Önöket!

 

2025.12.23
 



 Az Otthontámogatás intézménye kérelemre nyújtható támogatás, amely a lakáskölcsön felvételét vagy törlesztését segíti. A támogatás keretösszege 2026. évben jogosultanként legfeljebb nettó egymillió forint. 

 


 

A kérelmek elektronikus úton történő kitöltését és benyújtását a következő felületen szükséges elindítani:
 

https://enyomtatvany.pte.hu

Otthontámogatás menüpont

Amennyiben a felületre történő belépés során problémát észlelnek vagy nem ismertek a belépéshez szükséges adataik, az sd@pte.hu
e-mail címen és +3672/536-006 telefonszámon kérhetnek segítséget.   

 


 

Kérjük Önöket, hogy az igénylések helyes kitöltéséhez és megküldéséhez szükséges valamennyi információt figyelmesen olvassák el a vonatkozó dokumentumokban.   

A kérelmek munkáltató felé történő hivatalos benyújtásának előfeltétele a fent hivatkozott e-nyomtatvány kitöltése és elektronikus beküldése. A hivatalos benyújtás az e-nyomtatvány felületen kitöltött verzióban foglalt adatokkal megegyező tartalmú, a Rendszerből generált és nyomtatott, az adós és az (esetleges) adóstárs által aláírt papír alapú űrlap HR Referens részére történő átadásával valósul meg, melyre 2026.01.05-től nyílik lehetőség.  

Kérjük, hogy a tájékoztatóban és az utasításban foglaltakat, különös tekintettel a 2025.12.31-én már lakáskölcsön szerződéssel rendelkezőket érintő 2026.01.20-i jogvesztő határidő vonatkozásában betartani szíveskedjenek! 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a vonatkozó Kormányrendelet a munkáltató felelősségi körébe kizárólag a támogatási lehetőségről történő tájékoztatást, a munkavállalói kérelmek befogadását, a jogviszonyból származó jogosultsági paraméterek vizsgálatát, a Magyar Államkincstárral való kapcsolattartás körülményeit, illetve a folyósítás és az esetleges visszakövetelések megvalósításának feladatát utalja.   

Az érintett ingatlanok, illetve a hiteltermékek minőségi/megfelelőségi szempontból történő vizsgálata a szabályozás szerint nem a munkáltató hatásköre és kompetenciája. 

A banki, illetve pénzintézeti témában felmerülő kérdések esetén kérjük forduljanak ezen intézetek szakembereihez vagy a Magyar Államkincstárhoz a következő elérhetőségeken: 

A támogatási lehetőséghez kapcsolódóan a következő tartalmak segítségével tájékozódhat részletesen:

 Tájékoztatjuk Önöket, hogy a fentiek figyelembevétele szerinti, a munkáltató hatásköreihez kapcsolódó kérdések tekintetében munkatársaink az otthontamogatas@pte.hu e-mail címen állnak rendelkezésükre 2026.01.05-től.  

 Bízunk benne, hogy minél több Munkatársunk tud élni a lehetőséggel!  


 

Az igényléshez tovább az e-nyomtatvány rendszerre