Kedves Munkatársak!
Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a Magyar Államkincstár tájékoztatása alapján az Otthontámogatásról szóló 361/2025. (XI.25.) Korm. rendelet a következő napokban módosul.
Tekintettel arra, hogy a módosítás érintheti az igénylésre rendszeresített űrlapot is, az Otthontámogatás igénylésére létrehozott online felületet a Rendelet módosításából adódó változtatások szükségszerű elvégzéséig leállítjuk.
A felület ismételt megnyitásáról, illetőleg a már beadott vagy vázlatként mentett kérelmekkel kapcsolatos teendőkről haladéktalanul értesítjük Önöket!
2025.12.23

Az Otthontámogatás intézménye kérelemre nyújtható támogatás, amely a lakáskölcsön felvételét vagy törlesztését segíti. A támogatás keretösszege 2026. évben jogosultanként legfeljebb nettó egymillió forint.
A kérelmek elektronikus úton történő kitöltését és benyújtását a következő felületen szükséges elindítani:
https://enyomtatvany.pte.hu
Otthontámogatás menüpont
Amennyiben a felületre történő belépés során problémát észlelnek vagy nem ismertek a belépéshez szükséges adataik, az sd@pte.hu
e-mail címen és +3672/536-006 telefonszámon kérhetnek segítséget.
Kérjük Önöket, hogy az igénylések helyes kitöltéséhez és megküldéséhez szükséges valamennyi információt figyelmesen olvassák el a vonatkozó dokumentumokban.
A kérelmek munkáltató felé történő hivatalos benyújtásának előfeltétele a fent hivatkozott e-nyomtatvány kitöltése és elektronikus beküldése. A hivatalos benyújtás az e-nyomtatvány felületen kitöltött verzióban foglalt adatokkal megegyező tartalmú, a Rendszerből generált és nyomtatott, az adós és az (esetleges) adóstárs által aláírt papír alapú űrlap HR Referens részére történő átadásával valósul meg, melyre 2026.01.05-től nyílik lehetőség.
Kérjük, hogy a tájékoztatóban és az utasításban foglaltakat, különös tekintettel a 2025.12.31-én már lakáskölcsön szerződéssel rendelkezőket érintő 2026.01.20-i jogvesztő határidő vonatkozásában betartani szíveskedjenek!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a vonatkozó Kormányrendelet a munkáltató felelősségi körébe kizárólag a támogatási lehetőségről történő tájékoztatást, a munkavállalói kérelmek befogadását, a jogviszonyból származó jogosultsági paraméterek vizsgálatát, a Magyar Államkincstárral való kapcsolattartás körülményeit, illetve a folyósítás és az esetleges visszakövetelések megvalósításának feladatát utalja.
Az érintett ingatlanok, illetve a hiteltermékek minőségi/megfelelőségi szempontból történő vizsgálata a szabályozás szerint nem a munkáltató hatásköre és kompetenciája.
A banki, illetve pénzintézeti témában felmerülő kérdések esetén kérjük forduljanak ezen intézetek szakembereihez vagy a Magyar Államkincstárhoz a következő elérhetőségeken:
- E-mail: otthontamogatas.ugyfelszolgalat@allamkincstar.gov.hu
- Call Center: 1811
A támogatási lehetőséghez kapcsolódóan a következő tartalmak segítségével tájékozódhat részletesen:
- az Otthontámogatásról szóló Kormányrendelet
- a 2025.12.01-jén Rektor és Kancellár Urak által megküldött előzetes hírlevél
- a munkatársak részére 2025.12.08-tól kézbesítésre került munkáltatói tájékoztató levél
- az Otthontámogatáshoz kapcsolódóan elfogadott 6/2025. számú Rektori-Kancellári-KK elnöki együttes utasítás
- a kérelmek elektronikus úton történő kitöltését és benyújtását szolgáló e-nyomtatvány https://enyomtatvany.pte.hu/ Otthontámogatás menüpont
- a MÁK Otthontámogatáshoz kapcsolódó információkat tartalmazó oldala
- Magyarország Kormányának Otthontámogatáshoz kapcsolódó oldala
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a fentiek figyelembevétele szerinti, a munkáltató hatásköreihez kapcsolódó kérdések tekintetében munkatársaink az otthontamogatas@pte.hu e-mail címen állnak rendelkezésükre 2026.01.05-től.
Bízunk benne, hogy minél több Munkatársunk tud élni a lehetőséggel!
Az igényléshez tovább az e-nyomtatvány rendszerre







