PTE arculat

 

Modern külsővel erősíti értékeit a Pécsi Tudományegyetem

A Pécsi Tudományegyetem büszkén jelenti be, hogy 2025. szeptember 1-jén megkezdődik az egyetem megújult arculatának bevezetése. Az átfogó vizuális megújulás célja egy modern, egységes és felismerhető identitás megteremtése, amely méltó egyetemünk egyedülállóan gazdag történelmi múltjához, miközben előretekint a jövőbe.

 

„Múltból a jövő felé”: az arculatváltás mozgatórugói és alapértékei

A Pécsi Tudományegyetem vezetése a megújult felsőoktatási környezet kihívásaival, a kommunikációs platformok fejlődésével és a kari vizuális kommunikáció eltéréseivel szembesülve szükségét látta egy korszerű, minden felületen alkalmazható arculat kialakításának. A centenáriumi ünnepségsorozat mottója, a „Múltból a jövő felé” szlogen kiválóan összefoglalja az arculatváltás alapvető törekvéseit:

  • Történelmi büszkeség: egyetemünk büszke egyedülálló, 1367-ben alapított történelmi múltjára, amely identitásának meghatározó eleme és jövőjének inspirációja.
  • Hagyományőrzés: elkötelezettek vagyunk az évszázadok során kialakult, az egyetemi kultúra szerves részét képező hagyományok továbbörökítése iránt.
  • Egység és fenntarthatóság: az integrált, erős és egységes Pécsi Tudományegyetem elkötelezett a fenntartható jövő építése iránt.
  • Nyitottság a változó jövő felé: egyetemi központú ökoszisztéma építése, ami a körülöttünk gyorsan változó világ kihívásaira reagál.

 

 

Új logó és brandbook: hagyomány és innováció találkozása

A Pécsi Tudományegyetem rektora 2024 januárjában hirdetett logópályázatot az egyetemi hallgatók körében, az új, egységes arculat megalapozásának céljával. A meghívott szakértőkből és az egyetem képviselőiből álló zsűri egyhangú döntése alapján Koppányi Noémi, a Művészeti Kar hallgatójának koncepciója bizonyult a legkiemelkedőbbnek. A tervezési folyamatban 2024 nyarán a PTE Művészeti Kar Tervezőgrafika Tanszék oktatóiból, valamint volt és jelenlegi hallgatóiból álló szakmai csapat kezdte meg a részletes kidolgozást, Böhm Gergely tanszékvezető irányításával.

Az új arculat központi eleme a frissen megtervezett logó, amely a múlt értékeit és jelképeit felhasználva „ablakot nyit a világra”, egyaránt alkalmas hivatalos és informális megjelenítésekre, megszólítva az egyetemi polgárok minden generációját. Fontos változás, hogy az eddig logóként használt egyetemi címer a jövőben már nem logóként, hanem az egyetem gazdag múltját szimbolizáló elemként jelenik meg.

Az arculatváltás első kézzelfogható eredménye az egyetem szenátusa és a fenntartó alapítvány kuratóriuma által egyaránt elfogadott, több mint 200 oldalas brandbook, amely meghatározza a Pécsi Tudományegyetem jövőbeni vizuális megjelenését és kommunikációját. Az anyag nyolc hónapos, többkörös belső egyeztetésen esett át, és egy letisztult, következetes központi arculatot kínál, amely a részben önálló arculattal rendelkező szervezeti egységek számára is megoldást nyújt az egységesebb vizuális megjelenésre.

 

Bevezetés és jövő

Az új arculati kézikönyv egy dinamikus segédlet az egységes vizuális megjelenéshez, amelyet folyamatosan frissítünk az egyetem honlapján. A Kapcsolati Igazgatóság arculati csoportja tanácsadással, ellenőrzéssel és aktív alkotói közreműködéssel biztosítja az arculat egységes és következetes bevezetését és használatát.

Az új arculat bevezetése terveink szerint 2025. szeptember 1-jén, a magyar felsőoktatás napján kezdődik meg, amelyet egy kétéves, fokozatos átállási folyamat követ. Bízunk benne, hogy az új arculat hozzájárul a Pécsi Tudományegyetem nemzetközi és hazai megítélésének erősítéséhez, és méltóan képviseli az egyetem értékeit és jövőjét!

Köszönjük minden kollégának, aki részt vett a tervezés és előkészítés folyamatában! Bízunk benne, hogy a bevezetés alatt is hasonló nyitottsággal és együttműködéssel fogadja mindenki a változásokat! Amennyiben kérdése merülne fel, az alábbi elérhetőségen léphet velünk kapcsolatba: arculat@pte.hu

 

Barangold be a PTE-t virtuálisan az interaktív böngészőnkkel!