
Ultramodern digitális tantermet adtak át szeptember 24-én a Pécsi Tudományegyetem idén 125. jubileumát ünneplő 1. Számú Gyakorló Általános Iskolájában. Az új, Maker’s RedBox terem a technológiai és társadalmi problémák megoldására fókuszáló digitális közösségi alkotóműhelyként fogja gazdagítani a diákok mindennapjait.
A Pécsi Tudományegyetem vezetése elkötelezett az innovatív megoldások iránt, különösen akkor, amikor a jövő generációinak készségfejlesztésére, alkotó gondolkodásuk elősegítésére és az élményközpontú oktatás fejlesztésére kerül sor. Az országosan egyre ismertebb Maker’s RedBox pedagógiai koncepció alapján kialakított tér célja, hogy 21. századi készségekre és gondolkodásra tanítsa a diákokat egy inspiráló, élményalapú környezetben.
Dr. Miseta Attila, a Pécsi Tudományegyetem rektora ünnepi beszédében hangsúlyozta, napjainkban egyre fontosabb a digitális eszközök jobb megismerése, az azokhoz kapcsolódó készségek elsajátítása, ezért az egyetem vezetése az oktatás és kutatás területén támogat minden erre irányuló fejlesztést. Ugyanakkor kiemelte: Nem szabad elfelejteni, hogy a modern digitalizáció korában még a mesterséges intelligencia sem helyettesíti a kritikus gondolkodást!
Az alkotóműhely átadóján jelen volt Balatoni Katalin, a pedagógiai innovációk előmozdításáért és a családbarát oktatási környezet erősítéséért felelős miniszterelnöki biztos, aki néhány évvel ezelőtt maga is a Pécsi Tudományegyetemen doktorált. Mint mondta, az oktatásban ma három dologra van szükség, melyeken kormányzati szinten is nap, mint nap dolgoznak: Az egyik, hogy vonzóvá tegyük a pedagóguspályát, legyenek pedagógusaink. A másik, hogy értékalapú és korszerű tudást tudjunk biztosítani mind a pedagógusoknak az egyetemeken a továbbképzések során, mind pedig a tanulóknak. A harmadik témakör pedig nem más, mint a digitalizáció.
A Maker’s RedBox terem kapcsán aláhúzta, hogy a korszerű eszközök és a módszertan mellett nagyon fontos szerepük van a pedagógusoknak, akik a mesterséges intelligencia korában irányt és emberséget mutatnak a diákoknak.
Az újonnan megnyílt műhely nem csupán modern technikai eszközökkel – például 3D nyomtatókkal, lézervágóval, mikrokontrollerekkel és forrasztóállomásokkal – lett felszerelve, hanem egy teljesen újfajta oktatási szemlélet bevezetésének is teret ad.
A Maker’s RedBox történetalapú tanulási programjai – mint a Jövő városa, a Zöld mérnökök – Mars projekt vagy a Global Warming – valós problémák megoldásán keresztül fejlesztik a diákok kreativitását, csapatmunkáját, valamint digitális és manuális készségeit.
A korábbi évtizedekhez képest a mostani munkaerőpiac igen kiszámíthatatlan, munkakörök szűnnek meg és jönnek létre, ezért nehéz előre megmondani, milyen irányba érdemes terelni a fiatalokat, amikor hivatásválasztásról van szó – erről beszélt köszöntőjében Tóth Ágnes, a Prohuman Zrt. vezérigazgatója, aki ennek kapcsán aláhúzta: Olyan problémákat kell majd megoldania ezeknek a gyerekeknek, amely problémák ma még nem is léteznek. Mit tehetünk? Azt gondolom, hogy egy biztos a változás. Úgyhogy abban kell támogatnunk a gyerekeket, hogy tudjanak alkalmazkodni a változáshoz.
Az új digitális tantermet, az ahhoz kapcsolódó pedagógiai módszertant Farkas Bertalan Péter, az EdTech Magyarország szakmai igazgatója mutatta be a jelenlévőknek, majd a PTE 1. Számú Gyakorló Általános Iskolájának hallgatói adtak tanúbizonyságot arról, hogy térben megtervezni és 3D-ben kinyomtatni egy tárgyat ma már nem bonyolultabb feladat, mint papírlapra kinyomtatni valamit.
A projektalapú oktatás elsőként a 7. évfolyamon indul el, de a műhelyt az iskola valamennyi tanulója használhatja majd tantárgyi órákon, szakköri foglalkozásokon, sőt, nyári táborok során is. Az új tér átadása egy hosszabb távú innovációs folyamat része, amelyben a pedagógusok közül többen már elvégezték a Maker’s RedBox képzést, és zajlik a tananyag tantárgyi integrációjának előkészítése is.
A gyakorlóiskolai háttér lehetőséget teremt arra, hogy a Maker’s RedBox program a jövőben bemutatóórák, szakmai napok és megyei szintű rendezvények formájában más iskolák tanárai számára is elérhetővé váljon. Az ünnepélyes teremavatón a vendégek személyesen is megismerkedhettek a program módszertanával, az eszközparkkal és a diákok alkotásain keresztül a pedagógiai koncepció gyakorlati eredményeivel is. Az eseményen elhangzott, hogy az új alkotótér ettől a naptól kezdve a Prohuman Terem nevet viseli majd, tekintettel arra, hogy az egyetem mellett Magyarország piacvezető HR-szolgáltatója nyújtotta a legnagyobb segítséget a fejlesztés megvalósulásában.
Kiemelt megtiszteltetésben részesült a Pécsi Tudományegyetem: az egyetem berkein...
A Pécsi Nemzeti Színház és a Pécsi Tudományegyetem kölcsönös együttműködése...
Fiataloknak nyújt személyre szabott életút- és pályaorientációs támogatást az a...
Szeptember 23-án Budapesten, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem adott otthont a 10...
Szeptember 18-19-én Pécsett rendezték meg a XIV. Tudományfesztivált, amely idén...
Ötödik évfolyamát indította el a Kriszbacher Ildikó Tehetséggondozó Program...
Nemzetközi konferenciát rendezett a Tárkány Szücs Ernő Jogi Kultúrtörténeti és...
Elindult a Kapocs – Magyar fiatalok világjátéka, egyedülálló kulturális és...
A Pécsi Tudományegyetem vezetősége a Rektori Kabinetben fogadta a mongóliai...
Zenével, tánccal és pezsgő hangulattal töltötte meg a Széchényi teret a Pécsi...
Szeptember 16-án írták alá a Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kara és a...
Pécsi Tudományegyetem | Kancellária | Informatikai és Innovációs Igazgatóság | Portál csoport - 2021.