1. lépés: ügyélkapu regisztráció kormányablakban
2. lépés: E-felvételi felületén jelentkezni a központi felvételi eljárás meghatározott időszakában
- 1) Regisztráció
-
Az elektronikus felvételi használatának első lépése, hogy regisztrálni kell a felvi.hu honlapján
-
Ekkor rögzíti a jelentkező az általa használt e-mail címet.
-
A regisztrált ügyfelek bejelentkezés után a honlap fejlécében található "Profilom" listát lenyitva, vagy a személyes oldaluk bal menüjéből kiválasztva használhatják a regisztrációhoz kapcsolódó funkciókat, itt jelenik meg az E-felvételi is.
-
Ha valaki korábban már regisztrált a Felvin, akkor az E-felvételi használatához nem kell újra regisztrálnia.
-
-
2) Felhasználási feltételek elfogadása
- A regisztrációt követően az E-felvételi menüpontra történő első kattintáskor a jelentkezőnek el kell fogadnia a felhasználási feltételeket, amelyek pontosan rögzítik az E-felvételihez kapcsolódó jogokat és kötelezettségeket. Ezek megismerése és tudomásulvétele az elektronikus jelentkezés elengedhetetlen feltétele, az abban foglaltak szükségesek a megfelelő használathoz.
-
3) Biztonsági kód kiküldése
- Miután a jelentkező elfogadta a felhasználási feltételeket, a felületre történő első belépéskor a rendszer automatikusan kiküldi regisztrált e-mail címére az egyedi biztonsági kódját. Ezt a kódot érdemes megőrizni, mert minden belépés alkalmával szükség van rá. (Ha szükséges, lehetőség van új biztonsági kód kérésére is.)
-
A rendszer ugyanekkor automatikusan kiosztja a jelentkező felvételi azonosító számát, amelyet – a biztonsági kóddal együtt – elküld a jelentkező által megadott e-mail címre. A felvételi azonosító szám ezt követően folyamatosan látható az E-felvételi felületén is.
-
4) Jelentkezés kitöltése
- A E-felvételiben a jelentkezők a különböző adatcsoportokban megfelelő menüpontokban rögzíthetik a személyes adataikat, a választott jelentkezési helyeiket és a (már meglévő) eredményeiket.
-
Ezt követően fel kell tölteniük a szükséges és már rendelkezésükre álló dokumentumokat, illetve be kell fizetniük az esetleges kiegészítő eljárási díjat (banki átutalással vagy interneten).
-
5) Hitelesítés
- A jelentkezés a hitelesítéssel zárul (e nélkül a jelentkezés érvénytelen). Ajánlott Ügyfélkapun keresztül megtenni, de a kinyomtatott és aláírt hitelesítő adatlap postán is beküldhető.
3. lépés: A jelentkezési időszak lezárulása után és a jelentkezői adatok feldolgozását követően ismét megnyílik az E-felvételi felülete és bárki nekiláthat a felvételi ügyintézésnek (dokumentumfeltöltés, egyszeri sorrendmódosítás, adatmódosítás).